Kāpēc 1% efektivitātes uzlabošana nozīmē tik daudz?

Jaunie elektromotori gūst labumu no tā sauktās "matadatas" vadiem. Šī progresīvā tehnoloģija palielina elektromotora efektivitāti “tikai” par 1%. Tomēr šim vienam procentam ir liela ietekme uz efektivitāti, jaudas blīvumu, termisko pretestību un NVH veiktspēju. Šis uzlabojums sniedz vairākas būtiskas priekšrocības. Pirmkārt, tas palielina maksimālās efektivitātes zonas laukumu. Tas nozīmē, ka jūs varat

baudīt visaugstāko efektivitāti, braucot mazā ātrumā pilsētas sastrēgumos, bet arī lielā ātrumā uz šosejas.

Otrkārt, šis "1%" attiecas uz divu veidu dzinēju vidējo efektivitātes atšķirību WLTP apstākļos, un matadata dzinējs ir par 1,12% lielāks.


Taču zem vidējā pasaules līmeņa efektivitātes starpība starp abiem dzinējiem var būt 2%. Darbības punktos ar zemu ātrumu un lielu griezes momentu efektivitātes atšķirība var sasniegt pat pārsteidzošus 10%. Tāds motors var izvadīt lielāku jaudu un griezes momentu ar tādiem pašiem enerģijas zudumiem. Matadata motorā izmantotajam plakanajam vadam ir regulārāka forma un tas samazina termisko pretestību statora spraugā. Tas piedāvā augstāku siltuma pārneses efektivitāti, kas vēl vairāk uzlabo maksimālo jaudu un ilgstošu veiktspēju.

Un visbeidzot, tā kā tinums nodrošina lielāku stingrību, pats motors nodrošina labāku stingrību. Elektromagnētiskajā dizainā var izmantot mazāku slotu, kas samazina mehānisko un elektromagnētisko troksni. Pateicoties matadata motoram, mašīna piedāvā lielāku siltuma izkliedes spēju, labāku NVH veiktspēju un pasakainu braukšanas sajūtu.